Υγεία-ομορφία (310)

Κερδίζουμε τη μάχη απέναντι στο AIDS-Παγκόσμια ημέρα σήμερα
Το μύνημα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας κατά του AIDS
ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΚΥΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ από την ειδικό Δήμητρα Σταμούλη
Μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 3 Ιουνίου 2015, στην Διεθνή Εφημερίδα της Μαιευτικής και Γυναικολογίας έδειξε πως οι γυναίκες που ασκούνται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν διαβήτη κύησης, αλλά και αύξηση σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ο διαβήτης κύησης είναι μια από τις πιο συχνές επιπλοκές της κύησης. Συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο σοβαρών διαταραχών όπως προεκλαμψία, υπέρταση και πρόωρο τοκετό. Μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην μητέρα, όπως διαταραγμένη ανοχή στη γλυκόζη αλλά και διαβήτη τύπου 2. Τα παιδιά των οποίων οι μητέρες εμφάνισαν διαβήτη κύησης έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρα ή παχύσαρκα και αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν οι ίδιοι διαβήτη. Αποκτώντας λοιπόν περισσότερο βάρος από το συνιστώμενο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, έχει αρκετούς κινδύνους για την γυναίκα καθώς και για το ίδιο το παιδί, ενώ οι γυναίκες είναι αρκετά πιο δύσκολο να επανέλθουν στο φυσιολογικό τους βάρος μετά την γέννηση του μωρού. Σε αυτή τη συστηματική ανασκόπηση, η ερευνητική ομάδα από την Ισπανία εξέτασε τα αποτελέσματα της εγγραφής υγιών εγκύων γυναικών, που έκαναν ελάχιστα ή καθόλου άσκηση, σε προγράμματα άσκησης. Στην ανάλυση των 13 μελετών, με τη συμμετοχή πάνω από 2.800 γυναικών, διαπιστώθηκε ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη κύησης κατά περισσότερο από 30% , για τις γυναίκες που ασκούνταν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ήταν ακόμη μεγαλύτερη (36%). Η άσκηση ήταν επίσης χρήσιμη για τη μείωση του αυξημένου σωματικού βάρους. Αυτό ίσχυε για την αύξηση του σωματικού βάρους, ακόμη και αν το πρόγραμμα άσκησης ξεκινούσε στο δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης. Άρα η άσκηση δεν είναι κάτι που πρέπει να φοβόμαστε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης , τα μέτρια επίπεδα άσκησης που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις μελέτες είχαν σημαντική θετική επίδραση στην υγεία και βρέθηκαν να είναι ασφαλής τόσο για την μητέρα όσο και για το μωρό.   Δήμητρα Σταμούλη Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χολαργός Τηλ. 211-7006172 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Προσφορές από το Διαβητολογικό κέντρο του ΙΑΣΩ
Με αφορμή την ημέρα πρόληψης και φροντίδας του διαβήτη το ΙΑΣΩ
Στάση για... Θηλασμό στο IKA Αγ. Παρασκευής
Στο ΠΕΔΥ Αγίας Παρασκευής (πρώην ιατρεία ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ)
Άραγε η διάθεση μας επηρεάζεται από τη διατροφή? από την ειδικό Δήμητρα Σταμούλη
Όπως ακριβώς συγκεκριμένες ψυχολογικές καταστάσεις (άγχος, κούραση, δυσάρεστα ή ευχάριστα συναισθήματα, μελαγχολία) μας ωθούν στο να βρούμε… παρηγοριά σε συγκεκριμένες τροφές έτσι και η ψυχολογική μας κατάσταση επηρεάζεται βάσει ερευνών από το είδος των τροφών που καταναλώνουμε και ιδιαίτερα από ορισμένα συστατικά. Θρεπτικά συστατικά ζωτικής σημασίας αποτελούν πρόδρομες ουσίες για την παραγωγή συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών. Γίνεται σαφές λοιπόν ότι η διατροφή μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας και να είναι μέρος της εξίσωσης για να μειώσετε το στρες! Τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, το μαγνήσιο, η τριπτοφάνη, το φυλλικό οξύ και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και η σοκολάτα έχουν μελετηθεί εκτεταμένα για την επίπτωση τους στη διάθεση και τα αποτελέσματα δείχνουν μια σαφή ένωση αυτών μεταξύ των τροφίμων και τη βελτίωση της διάθεσης Όταν τρώμε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής άλεσης κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορείτε να διατηρήσετε την ενέργεια σας σε σταθερά επίπεδα και να αποφύγετε την έλλειψη διάθεσης που έρχεται μαζί με την πτώση του σακχάρου στο αίμα. Όταν παίρνεται τις βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, το σώμα σας είναι σε πλήρη ετοιμότητα να αντιμετωπίσει το οξειδωτικό στρες, έναν από τους βασικού λόγους άγχους, μείωση της διάθεσης, ακόμα και κατάθλιψης! Ο συνδυασμός υδατανθράκων και πρωτεϊνών ενισχύει τη διαθεσιμότητα τη σεροτονίνης στον εγκέφαλό σας, μιας ορμόνης που διεγείρει το αίσθημα ευτυχίας και χαλάρωσης και επιπλέον απλά το γεγονός ότι φροντίζεις Τονοσαλάτα εαυτό σου, ενισχύει τη διάθεσή σου.   Τι πρέπει να περιέχει επομένως το διαιτολόγιο μας; 5 μερίδες την ημέρα φρούτα και λαχανικά Όλα τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ και αντιοξειδωτικές ουσίες. Προτιμήστε εποχής και χρωματιστά, όπως καρότα, μπρόκολο, σπανάκι, ντομάτες, πιπεριές, χόρτα, μελιτζάνες, μωβ λάχανο, γκρέιπφρουτ, ρόδια, σταφύλια, ακτινίδια, εσπεριδοειδή.   Ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα ω -3 λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα λιπαρά ψάρια, (όπως ο Σολωμός, οι σαρδέλες, ο φρέσκος γαύρος και το σκουμπρί) αυξάνουν τα ποσοστά παραγωγής της σεροτονίνης, που ρυθμίζει τη διάθεσή μας και τα επίπεδα του οποίου είναι χαμηλά σε όσους πάσχουν από κατάθλιψη. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι τα ω- 3 λιπαρά οξέα σταθεροποιούν τη διάθεση και συμβάλλουν στην καταπολέμηση των απότομων διακυμάνσεών της σε όσους πάσχουν από διπολική διαταραχή. Για να βελτιώσετε λοιπόν τη διάθεσή σας, δεν έχετε παρά να καταναλώνετε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα μια μερίδα ενός λιπαρού ψαριού. Αν τώρα σας είναι δύσκολο να εντάξετε συστηματικά το ψάρι στη διατροφή σας, τότε η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής με ω- 3 λιπαρά οξέα σε δοσολογία 1000mg ημερησίως, θεωρείται ιδανική.   Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως δημητριακά ολικής άλεσης, βρώμη, κουάκερ, καστανό ρύζι. Εξασφαλίζουν ομαλά επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, άρα και καλή διάθεση.   Το ελαιόλαδο αποτελεί εξαιρετική πηγή ισχυρών αντιοξειδωτικών ουσιών όπως βιταμίνης Ε, φυτοστερολών, πολυφαινολών κ.α. Επειδή είναι πλούσιο σε θερμίδες, προσοχή στις ποσότητες.   Η μαύρη σοκολάτα περιέχει μαγνήσιο και επιπλέον διαθέτει πολύ υψηλή συνολική αντιοξειδωτική ισχύ. Αυξάνει τα επίπεδα ενδορφινών, ουσίες που σχετίζονται με την καλή διάθεση.   Τέλος, η μπανάνα είναι πολύ καλή πηγή Βιταμίνης C που ενισχύει την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού. Περιέχει τριπτοφάνη, μια πρωτεΐνη που το σώμα σας μετατρέπει σε σεροτονίνη. Επίσης, περιέχει βιταμίνη Β6, η οποία σύμφωνα με έρευνες δρα ως ασπίδα προστασίας κατά της κατάθλιψης, καθώς και άλλων βιταμινών του συμπλέγματος Β που βοηθούν στην ηρεμία του νευρικού συστήματος.   Δήμητρα Σταμούλη Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χολαργός Τηλ. 211-7006172 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σελίδα 5 από 24

Σχόλια αναγνωστών

Εφημερίδα

download print

Καιρός

EMAIL Επικοινωνίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.