Υγεία-ομορφία (320)

Τροφές – σύμμαχοι των δοντιών μας
Η δύναμη των γονιδίων δεν είναι δυνατόν να μην επηρεάζει
Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο Pretty Company!
Κολλήσαμε και το παραδεχόμαστε με το νέο κατάστημα 'The pretty company"
Μύθοι και αλήθειες για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 από την ειδικό Ευτυχία Γαλανάκου
  Μύθος 1ος : Τρώγοντας κάθε μέρα γλυκό αυτό σημαίνει ότι θα γίνουμε διαβητικοί. Λάθος: Τρώγοντας γλυκά δεν σημαίνει ότι θα αυξήσουμε τις τιμές του σακχάρου του αίματος αν δεν έχουμε προδιάθεση. Λέγοντας προδιάθεση εννοούμε ότι υπάρχει οικογενειακό ιστορικό διαβήτη τύπου 2 ή ότι παρουσιάστηκε διαβήτης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και επομένως μπορεί στο μέλλον,, αν δεν υπάρχει η σωστή διατροφή, να αυξηθούν πάλι οι τιμές. Τρώγοντας πολλά γλυκά αυξάνουμε το βάρος και το λίπος στο σώμα μας, παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε παχυσαρκία και κατ επέκταση σε αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη και υπερλιπιδαιμίες.   Μύθος 2ος : Απαγορεύονται τα γλυκά στους διαβητικούς. Λάθος: Το γλυκό σε μετρημένη ποσότητα δεν απαγορεύεται, ιδίως μάλιστα μετά το φαγητό είναι και η καλύτερη χρονική στιγμή διότι εμπεριέχεται στο γεύμα και δεν προκαλεί απότομη αύξηση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα. Αυτό που χρειάζεται προσοχή είναι η επιλογή του γλυκού η οποία πρέπει να γίνεται με βάση τα λιπαρά, τις θερμίδες και τους υδατάνθρακες που περιέχει. Προσοχή στις τροφές με υποκατάστατα ζάχαρης. Μπορεί να μην έχουν ζάχαρη αλλά συνήθως είναι πλούσιες σε λιπαρά ή σε αλάτι με αποτέλεσμα να αυξάνεται η χοληστερόλη ή η πίεση. επιβαρυντικοί παράγοντες για την ασθένεια. Διαβάζουμε πάντα τις ετικέτες τροφίμων.   Μύθος 3ος: Απαγορεύονται οι υδατάνθρακες στους διαβητικούς. Ένα ιδανικό γεύμα είναι ο συνδυασμός μόνο πρωτεΐνη (π.χ. κοτόπουλο ή ψάρι) με σαλάτα. Λάθος: Τρόφιμα όπως το ψωμί, η πατάτα, τα μακαρόνια, που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, δεν απαγορεύονται αλλά δίνεται πάντα η προσοχή στις ποσότητες τους. Να προτιμούνται κυρίως τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες (π.χ. ψωμί ολικής αλέσεως) διότι αποτελούν τροφές χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, δηλαδή τροφές που αφομοιώνονται εύκολα από τον οργανισμό λόγω του ότι δεν προκαλούν απότομη αύξηση του σακχάρου. Όσον αφορά το γεύμα, αυτό πρέπει να ξεκινάει πάντα με τη σαλάτα, μετά να τρώμε την πρωτεΐνη που υπάρχει (π.χ. κρέας ή αυγό ή τυρί) και μετά τον υδατάνθρακα (π.χ. το ψωμί ή την πατάτα ή το ρύζι ή το μακαρόνι). Να τρώμε αργά και να μασάμε καλά την τροφή.   Μύθος 4ος : Δεν τρώμε συχνά, επομένως δεν ανεβάζουμε και το σάκχαρο του αίματος. Λάθος: Η τήρηση μικρών και συχνών γευμάτων δεν αφορά μόνο τους ενήλικες που δεν πάσχουν από διαβήτη αλλά και τους διαβητικούς. Αν δεν τηρηθεί η τακτική πρόσληψη τροφής τότε είναι έντονες οι εναλλασσόμενες υπογλυκαιμικές και υπεργλυκαιμικές φάσεις. Απαραίτητο είναι να μην υπάρχουν απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου του αίματος.   Μύθος 5ος : Η ημερήσια προσλαμβανόμενη ποσότητα του νερού δεν επηρεάζει τις τιμές του σακχάρου του αίματος Λάθος: Δεν πρέπει να αμελούμε να πίνουμε νερό. Η κατανάλωση νερού έχει μεγάλη σημασία στην αυξημένη ικανότητα του οργανισμού να μεταβολίζει τη γλυκόζη και να μειώνει τα επίπεδα της στο αίμα.   Μύθος 6ος: Η διατροφή ενός διαβητικού διαφέρει από τη διατροφή ενός υγιούς ενήλικα. Λάθος: Ευτυχώς στις μέρες μας έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η σωστή διατροφή του διαβητικού δεν διαφέρει από τη σωστή διατροφή του ενήλικα που δεν πάσχει από διαβήτη. Οι συστάσεις είναι περίπου ίδιες και ο σωστός ιατρικός έλεγχος καθώς και ο σωστός προγραμματισμός γευμάτων και τροφών με βάση την μεσογειακή διατροφή είναι ευεργετικός για την υγεία όλων μας.   Η Ευτυχία Γαλανάκου είναι Διατροφολόγος-Διαιτολόγος και Χημικός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καθώς και Εκπαιδεύτρια του ΕΦΕΤ galanakou Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σελίδα 4 από 25

Σχόλια αναγνωστών

Εφημερίδα

download print

Καιρός

EMAIL Επικοινωνίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.