Κινόα

Αυγ 09, 2011
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Ζωή Πορφύρη Πτυχιούχος Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Μπλέσσα 33 Παπάγου 210-6537205, 6974665983 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. Αληθινά χρυσή τροφή από την εποχή των Ίνκας, μέχρι και σήμερα η Κινόα ονομάζετε και ‘μητέρα των δημητριακών’, πολύτιμη όσο η πατάτα και το καλαμπόκι. Παρότι η Κινόα μοιάζει με δημητριακό, καθώς στην πράξη είναι σπόρος, στην πραγματικότητα όμως είναι ο αποξηραμένος καρπός του φυτού της κινόα που φυτρώνει στα ψηλά βουνά της Βολιβίας και του Περού. Σε αντίθεση με άλλα δημητριακά, όπως το ρύζι και το σιτάρι, τα οποία είναι φτωχά στο αμινοξύ λυσίνη, η Κινόα περιέχει ισορροπημένη περιεκτικότητα σε όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός, καθιστώντας την έτσι πλήρες πρωτεϊνική τροφή, ισάξια των ζωικών προϊόντων, όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά. Σε αντίθεση όμως με αυτές τις τροφές η Κινόα περιέχει πολύ λιγότερα λιπαρά, χωρίς καθόλου χοληστερίνη, ενώ είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Η Κινόα επιπλέον περιέχει απαραίτητα ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία ωφελούν την καρδιά και άλλα θρεπτικά συστατικά όπως: κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Αν κανείς θέλει να την μαγειρέψει, θα πρέπει πρώτα να την ξεπλύνει για ένα με δυο λεπτά κάτω από τρεχούμενο νερό, γιατί η φλούδα της Κινόα περιέχει φυσικές σαπωνίνες (saponiner), που θα προσδώσουν πικρή γεύση στο φαγητό. Αξίζει να σημειωθεί πως η Κινόα δεν περιέχει γλουτένη και μπορεί να καταναλωθεί ακόμα και από άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη (δυσανεξία στην γλουτένη). Επίσης συνεργάζεται άριστα με το πεπτικό σύστημα καθώς αποτελεί τροφή ελαφριά και εύπεπτη, με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Από όλα τα παραπάνω λοιπόν δεν είναι παράξενο που η Κινόα σταδιακά ξανά-κερδίζει επάξια την θέση της ανάμεσα στις υπέρ-τροφές.
Κατηγορία Υγεία-ομορφία

Σχόλια αναγνωστών

Εφημερίδα

download print

Καιρός

EMAIL Επικοινωνίας

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.